
Introductie
Promat staat op een belangrijk punt in haar merkgeschiedenis. Als sterk lid van de Etex-groep wil Promat groeien en haar unieke identiteit versterken. Promat werkt dagelijks samen met architecten, ingenieurs, bestekschrijvers, installateurs en aannemers. Promat wil mensen en gebouwen beschermen tegen vernietiging door brand. Daarnaast maakt Promat het energieverbruik en thermische processen efficiënter.


Sector
Bouw, Zakelijk
Services
Iconen, Visual Design, Print Design, Packaging Design, Editorial Design, Print Design, UI Design, Social Media, Rebranding, Branding & Identiteit
Details





De visuele identiteit van Promat communiceert de merkbelofte van veiligheid en beveiliging. Op deze manier wil Promat een bijdrage leveren aan het bouwen van een wereld die veilig, gezond en duurzaam is, terwijl we kennislagen en technologie toevoegen aan de communicatie om de visuele wereld om ons heen te illustreren. Dit idee om waarde toe te voegen aan het werk van de partners van Promat ondersteunt de nieuwe visuele strategie.



Het woordmerk logo van Promat is sterk in zijn eenvoud en verwijst naar 6 decennia aan knowhow en expertise in passieve brandbeveiliging. Het kleurenpalet van Promat wordt bepaald door het unieke Promat-blauw dat rust en stabiliteit communiceert. We hebben het kleurenpalet verbreed om extra creatieve mogelijkheden te creëren voor ontwerpers en merkmanagers.






De beelden die we gebruiken in de communicatie spelen een cruciale rol bij het vestigen van een sterke, eigentijdse merkidentiteit. Promat wil laten zien hoe hun oplossingen worden gebruikt door partners en bijdragen aan de bescherming van iconische, innovatieve gebouwen en projecten. Samenwerking en enthousiasme kern van hun werk.



Het ontwerpprincipe symboliseert de manier waarop Promat zijn rol als enabler en facilitator ziet. We voegen kennislagen en technologische producten toe aan een gebouw of een project. Ons ontwerpprincipe onthult “de verborgen genie” van Promat.