
Introductie
Meer dan honderd jaar lang was het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen één van onze meest vooraanstaande musea. In 2011 begonnen verbouwingswerken die het museum zouden klaarstomen voor een nog ambitieuzere toekomst. De jarenlange sluiting die hiervan het gevolg was, zou gevolgen hebben voor het publieke bewustzijn omtrent het instituut.


Sector
Cultuur
Services
Spatial Design, Campagne, Website, Copywriting, Huisstijl, Logo ontwerp, Branding, Art Direction
Details

In 2016 werd ons gevraagd het grote publiek en de culturele sector stilaan klaar te stomen voor wat ‘Het nieuwe museum’ zou gaan worden. ‘De verbouwing’ en ‘Het nieuwe verhaal’ vertellen op de hetnieuwemuseum.be alles over de ingrijpende veranderingen die het museum onderging.







Spandoeken op de hekken rond de bouwwerf verwijzen voorbijgangers naar de website en naar #hetnieuwemuseum voor antwoorden op veelgestelde vragen.

Meer informatie over dit project
“We make. slaagde erin ons bijzondere verhaal op een atypisch moment – jaren voor de heropening – te communiceren en zo betrokkenheid te creëren bij het grote publiek.”
Wenke Mast - KMSKA