
Introductie
In de aanloop naar de 50ste verjaardag van het Antwerpse Fotomuseum was het hoog tijd voor een consistente merkidentiteit en huisstijl.


Sector
Cultuur
Services
Bewegwijzering, Signalisatie, Huisstijl, Print Design, Campagne, Book Design, Huisstijl, Rebranding, Logo ontwerp, Art Direction
Details

De afkorting ‘FOMU’ geeft als officiële benaming blijk van de internationale ambitie van het museum. Volle en ongevulde letters spelen met reflectie en kader. Informatieve, kleine letters benadrukken het toegankelijke karakter van het Fotomuseum.








Volledig in lijn met de artistieke visie van FOMU bepalen de beelden op posters en programmaboekjes zelf hoe ze best omkaderd worden.





De museumwinkel, de bibliotheek, de educatieve afdeling en de foyer dragen elk op hun eigen manier de FOMU huisstijl, net als de museumsignalisatie.






Genodigden van het evenement ter ere van het vijftigjarig bestaan van het museum ontvingen een retrospectief boek met een goudopdruk van het nieuwe logo. De mobiele fotoautomaat ’FOMUmaton’ bedankte het grote publiek met gratis fotootjes op verschillende Antwerpse zomerevenementen.





Fotografie door:




Meer informatie over dit project
“We make. ontwierp eerst en vooral een strak, sterk logo voor FOMU. De nieuwe huisstijl is herkenbaar en brengt alle onderdelen van de museale werking samen tot één geheel. Online en in drukwerk maar ook in het museum zelf. ”
Isabelle Willems - FOMU