
Introductie
Tom Duhoux, idealist en oprichter van het duurzame jeansmerk HNST kwam naar onze studio met een nieuw innovatief circulair business model. Urban Fibres wil de volledige ketenregie in handen nemen, bovendien vormt het een kwaliteitslabel dat garant staat voor het transparant, ecologisch en circulaire productieproces van jeans.


Sector
Fashion
Services
Fotografie, Iconen, Huisstijl, Website, Web Development, Webdesign, Logo ontwerp, Branding, Branding & Identiteit
Details



Het opnieuw inzetten van gerecycleerd materiaal is slechts één aspect. Hoe je dit doet, hoe je de kwaliteit waarborgt en hoe je een volgend hergebruik ook nog mogelijk maakt, is een grotere uitdaging.


Vertrekkende vanuit de jeansvezels en het circulair aspect wordt de visuele identiteit herkenbaar dankzij een hedendaags lettertype met elegante organische toets. Deze strakke zwart-wit stijl aangevuld met duidelijke iconen en sprekende fotografie maken de cirkel rond.

De website vertelt het verhaal van Urban Fires in woord en beeld, vanuit een sterke missie worden werkproces en oplossingen aangekaart. Zo spreken ze labels en merken aan die willen inzetten op eerlijke gerecycleerde materialen.