
Introductie
Het Vlaams Instituut Gezond Leven wil je op een toegankelijke manier helpen om gezond te leven. Met onderbouwd advies, concrete tips en kant-en-klare projecten. Het “Bullshit Free Generation” project wil het rookgedrag aankaarten bij jongeren op middelbare scholen.


Sector
Overheid
Services
Visual Design, Huisstijl, Campagne, Print Design, Webdesign, Online branding, Logo ontwerp, Branding
Details



De “Bullshit Free Generation” campagne wordt gedefinieerd door een straight forward typografische stijl en inhoudelijke stellingen die je wel degelijk kan bestempelen als “Bullshit”. In een wereld van “Fake News” willen we met “Fake statements” omtrent roken de aandacht trekken. Deze worden bij nader inzien onmiddellijk ontkracht. De communicatie van het project dwingt je letterlijk en figuurlijk om 2 keer na te denken.




Elke twee jaar daagt Gezond Leven leerlingen en schoolteams uit voor enkele challenges. Het doel? Alle bullshit over roken uit de wereld helpen! Daarom organiseren ze voor elke graad vijf challenges, volledig op maat van de leerlingen en het curriculum: de lerarenchallenge, de graadchallenge, de klaschallenge, de leerlingenchallenge en de bonuschallenge.

Via Gamification worden studenten actief betrokken bij het project. Bovendien ontwierp We make. voor alle deelnemende scholen een campagnepakket met verschillende campagnematerialen. Waardoor alle scholen zéér onafhankelijk de campagne en de challenges konden lanceren zowel binnen de schoolmuren als op sociale media kanalen.
Meer informatie over dit project
“We make dacht mee na vanaf de start, maakten mee het concept sterker en voerden zeer flexibel, maar ook binnen strakke deadlines de opdrachten uit. Het resultaat: een sterk concept door knappe vormgeving. Een tevreden klant dus! ”
Eline De Decker - Gezond Leven